Sjov brug af garnrester


Jeg har altid gemt mine små og store garnrester. Med tiden er det blevet til 3 tæpper af de større rester. De små rester har jeg gennem længere tid haft en helt særlig plan med, har bare gået og ventet på at der var nok rester, i en masse forskellige farver, så jeg kunne komme igang med projektet.

Der skal strikkes en poncho af garnrester i alle mulige forskellige farver og kvaliteter.

Men dovenskaben længe leve... Da jeg hader at hæfte ender - og dem vil der jo blive mange af på en poncho i ene rester - så jeg valgte at bruge denne teknik, kaldet "Russian Join". 



Det tager en hel del tid at skare garnet sammen på denne måde, for at lave et par store garnnøgler, men det er besværet værd, for når man først kommer i gang med at strikke, slippe man for hele tiden at skulle lægge strikketøjet fra sig for at skare nye ender sammen.
Den anden fordel ved at lave nogle garnnøgler er, at farvekombinationen bliver mere tilfældig på denne måde. Man har tendens til at ville vælge en ny farve der passer med de forgående farver man har strikket. Men det er ikke muligt hvis man laver et garnnøgle.
Derfor bliver farverne tilfældige og det giver langt det bedste resultat.


Jeg er i hvert fald tilfreds med mit resultat :-)
Der kommer en opskrift på ponchoen senere


Kommentarer

  1. Den er så fin. Har du mon lavet opskriften? Kh Eileen

    SvarSlet
  2. Hejsa. Har ikke fået lavet en nedskrevet opskrift endnu, men den er på todo-listen 😊
    Skal nok give dig besked når den er klar

    SvarSlet
  3. Hej Trine. Den vil jeg rigtig gerne strikke - og har lige nu fundet en stor portion rester frem - men men men, jeg kan ikke finde opskriften :-)

    SvarSlet

Send en kommentar