Strikkedag ved Charlotte Tøndering

Lørdag tilbragte jeg en dejlig dag på Bøgely Dagcenter i Løgstør sammen med ca. 30 strikkeglade damer hvor Charlotte Tøndering fra Aarhus underviste og fortalte om sine designs.

Hun medbragte en masse dejlige garner, strikkede modeller i skønne farver og strikketeknikker og underviste i Fair Isle/Jacquardstrik både på retsiden og vrangsiden, forskellige struktur mønstre, hulmønstre, vævestrik, rib og patentformer.

En super skøn og lærerig dag, og vi kunne sagtens har fortsat til langt ud på aftenen.

Men da mit garnlager efterhånden er ved at fylde så meget, at det snart ikke kan være inde i mit hobbyrum, og har en tendens til at sprede sig til stuen, tog jeg hjemmefra fast besluttet på ikke at købe mere garn, opskrifter og lignende.

Det lykkedes mig næsten, men ...

kom alligevel hjem med hæftet: Bohemestrik af Charlotte Tøndering og opskriften på Charcole.




Skal helt sikkert igang med at strikke Charcole og denne cardigan fra Bohemestrik


Og så skal jeg helt klart finde en ledig dag i kalenderen, så jeg kan komme til Århus og besøge Tøndering Strik.

Kommentarer