Tid til bøger, når strik ikke dur...

Den sidste tid er gået med at læse bøger i stedet for at strikke. For en lille måned siden, var jeg ude og hjælpe min lillebror, han har købt hus på landet sammen med kæresten.
Hun er glad for kaniner og havde 8 stk., derfor skulle det gamle stuehus, der stadig står på grunden laves om til kaninhus (en uges tid efter vi begyndte kom de glædestrålende og fortalte at der var dukket 4 kaninunger frem i halmen, så nu er der 12... ).

Tapet og plader skulle rygges af væggene, og lidt trægulv brækkes op i stueetagen. Og så gik vi i gang med at pudse væggene, så vi kunne lave nogle båse i den ene ende af huset, så kunne resten vægpudseriet og støbning af gulv gøres løbende. 

Problemet opstår et par dage senere. Mine hænder er ikke udstyret med hård hud, så sandet i pudset til væggene har fuldstændigt "ødelagt" huden inden i mine hænder...
Jeg skaller inden i hænderne, på samme måde som man skaller efter en solskoldning :-( og hver gang jeg forsøgte at strikke eller hækle hang garnet fast i den tørre hud på fingrene... først nu efter en 14 dages tid kan jeg begynde at strikke igen :-)



Det er efterhånden et stykke tid siden jeg startede på denne bolero, men nu skrider det atter fremad - men glæden bliver kort, for det er planen at vi skal videre med pudsearbejdet i den kommende weekend...

Opskrift fra Drops: Bolero - nr. 139-5


Men jeg har dog ikke siddet med hænderne i skødet i mellemtiden - næh jeg har brugt tiden på bøger :-)




Er i gang med Persifals Mosaik af Robert Ludlum, genial forfatter der også har skrevet: The Bourne Identity, The Bourne Supermacy, The Bourne Ultimatum; der efterfølgende er filmatiseret med Matt Damon i hovedrollen.
Til min glæder har jeg 6 andre bøger af samme forfatter i bogreolen, der helt klart skal læses bagefter :-)


Derudover har jeg også læst Puls af en af mine ynglings forfattere, nemlig Stephen King, men kan varmt anbefales, jeg garantere at du fået et anspændt forhold til din mobil under læsningen og et par dage efter...  

Disse har jeg også fået løst den sidste tid og kan varmt anbefales til strandturen eller en kedelig regnvejrsdag her i sommerens løb - God læselyst

Patricia Cornwell: Virusbomben; Spyfluer; Scarpettas mareridt; Sporfund
Jean-Christophe Grangé: De blodrøde floder
Henrik Desmond: Den brændende platform; Dødens kredsløb
Åke Edwardson: Sol og Skygge
Åsa Larsson: Blodskyld
P.D. James: Gejstlig død

Kommentarer